mandag 23. april 2012

Prosjekt oppussing av bad

Det ble en lengre bloggtørke enn planlagt, men nå er jeg i gang igjen.  Vi har endelig bestemt oss for å totalrenovere badet, og det må det blogges om.  Mest for min egen del for å kunne gå tilbake å sjekke hva vi gjorde og hvordan vi gjorde det.  Samtidig er der gøy hvis noen synes det er inspirerende å følge med.

Vi har vært på flere forretninger og fått brosjyrer av innredninger og fliser.  Det viktigste av alt, vi har klart å bli enige om hva vi vil ha, så nå er det bare å begynne å bestille.

Vi skal prøve å gjøre det meste selv, dermed vil det nok ta lenger tid enn om vi skulle leie proffer til alt.
I og med at vi har bare ett bad og ett toalett så må vi planlegge nøye.  Nå har vi planlagt å gjøre inneboden om til vaskerom (for det har jeg ikke) og sette dusjkabinettet inn der sammen med vaskemaskinen og tørketrommelen.  Ny varmtvannstank og nytt røropplegg må til, og dessuten  må en ny vask monteres.

Men først må alle skap og hyller rives og gamle klenodier kastes.  Fredag kjørte jeg første lasset til miljøstasjon og jeg klarte det kunststykket å tråkke over og nå er jeg sykmeldt i en uke. Håper det holder med det!!!----- har ikke tiden til sånt tull:-)

199197

Veggen mellom toalettet og badet skal fjernes og vi får ett bad på  ca.6 m2.

201

Fryseskapet må fortsatt stå på vaskerommet, men alt annet skal alt bort.

1 kommentar:

  1. Endelig et nytt innlegg =)
    Dette skal bli spennende å følge med på! Det viktigste var jo at dere fant noe dere liker begge to da! Riving av bad er det verste arbeidet, men når det er gjort, er det å begynne på det hyggelige!
    Leit at du skadet ankelen din! Ønsker deg god bedring!

    SvarSlett